Martí Soler
La idea d’escoltar música fora dels àmbits habituals a l’antiguitat: celebracions religioses, festes populars i els espais reservats a la noblesa i als propietaris de grans fortunes, es va introduint cap el final de l’edat mitja i els principis del renaixement. En aquests espais, per raons lògiques la idea original no era fer-hi concerts ni òperes, per tant es van anar adaptant a mesura que la demanda es va anar incrementant.
Aquest procés no s’ha detingut ja que a cada època s’han anat produint tota mena de canvis tan estilístics com de públic, i això a convertit l’audició en molts cassos en una excusa per a altres activitats de tots tipus: balls a discoteques com a centre social de grups determinats per les tendències del moment, música de fonts de grans magatzems, música de fonts per a qualsevol cosa etc.
Per tant la meva proposta va en direcció contrària, un espai tancat però ampli, amb una bona acústica i de dimensions no excessivament grans, i per tant un cert retorn al concepte de música de càmera.
La meva música és la fusió de quatres grans corrents musicals: El jazz amb les seves extensions, a) blues, b)rock, c)funk. Elflamencadaptat i barrejat amb els meus temes però sempre respectant el compàs de cada “palo”, a) soleá, b) bulería, c) fandango. La raga, estudiada amb el mestre Shyam Sunder i practicada amb el tablista Jordi Rallo, qui ha col·laborat des dels inicis d’aquestes gravacions i d’abans, tant en els temes de raga com en pràcticament totes les peces que he gravat, i finalment la música de càmera, adaptada a un concepte totalment personal.
Els músics que han col·laborat en la gravació d’aquests discos son: Jordi Rallo amb les tablas i percussions de tot tipus, Maurici Villavecchia amb l’assessorament musical en general, (harmonitzacions, contrapunt, arranjaments i producció), i amb el piano, l’acordió i el teclat, Montserrat Soleramb la flauta travessera, Jorge Sarraute i Eduard Altaba, amb el contrabaix i el baix elèctric, Quico Samsó amb la bateria, Liba Villavecchia amb els saxos tenor i alt, Shyam Sunder amb el bansuri, (flauta índia de bambú), la tampura i la composició i direcció de la Raga Bhimpal·lassi, Quim Ollé amb el bansuri i la flauta travessera en do,Mariela Redondoamb la veu i el teclat, Pau Soleramb la guitarra clàssica, Manel Josephamb les seves veus, el seu carisma i la seva simpatia, i finalment un record per l’amic i gran músic que va ser Roger Blàvia que va col·laborar amb el cajón, les palmes i percussions variades, i el bodhrán irlandès.
També un agraïment especial al meu germà Toti Soler per donar-me permís per a arrenjar i adaptar els seus temes, Alexandre Galí i Cues d’estels.
Per tant només em queda desitjar-vos una feliç audició i el desig de que aquesta música es converteixi en una bona amiga i una bona companyia en el vostre espai i el vostre temps.La idea de una música para algunos de los clientes habituales de la historia: celebraciones religiosas, festividades populares y otros lugares como la nobles y también propietarios de fortunas, es una introducción al final de la eded mitja i els principis del renaixement. . En temas de interés, por ejemplo, la idea original en su momento, en los conciertos y en los conciertos, en el caso de que se adapte a una persona que se adapte a sus necesidades.
Aquest no tiene que ver con ninguna otra persona, sino que se debe a un producto de la vida en el campo de la comunicación con el público, y se ha convertido en una fuente de muda de cinta en una excusa por un alto de los activitats de tots tipus: bolas a discotecas con un centro social de grupos determinantes de las tendencias del momento, la música de las fuentes de los géneros, la música de las fuentes para una cosa, etc.
Per tant la meva proposta va en direcció contrària, un espai tancat però ampli, amb una bona acústica y dimensiones sin excesos, no sólo para el diseño de la música de la cámara.
La música de la música y la fusión de los géneros musicales actuales: El jazz y otras extensiones, a) blues, b) rock, c) funk. El flamenco se adapta y barrejat amb els meus temes però semper respectant el compàs de cada “palo”, a) soleá, b) bulería, c) fandango. La raga, estudiada en el mestre Shyam Sunder i practicada con el tablista Jordi Rallo, qui ha colaborado en el proceso de investigación de las enfermedades y de los hombres, y en el tema de la raga com en la práctica de los totes de los peces que el gravat, Finalización de la música de la cámara, adaptada a un concepto personal.
Las músicas que han colaborado en la gravedad de las discotecas son: Jordi Rallo con las tablas y percusiones de tot tipus, Maurici Villavecchia amb l’assessorament musical en general, (harmonitzacions, contrapunt, arranjaments i producció), i amb el Piano, Acordeón y Teclado, Montserrat Soler y Flauta Travessera, Jorge Sarraute y Eduard Altaba, El contrabaix y Baix Elètric, Quico Samsó Amb La Bateria, Liba Villavecchia y El saxos Tenor i Alt, Shyam Sunder y El Bansuri , (flauta índica de bambú), la manipulación y la composición y la dirección de la Raga Bhimpal·lassi, Quim Ollé amb el bansuri i la flauta travessera en do, Mariela Redondo amb veu i el teclat, Pau Soler amb la guitarra clàssica, Manel Joseph amb les seve veus, el seu carisma i la seva simpatia, i endment un record per l’amic i gran musicic que va ser Roger Blàvia que va col·laborar amb el cajón, les palmes i percussions variades, i el bodhrán irlandès .
Tambià © n se trata de un agente especial en mi germá Toti Soler para donar me permits per a ramen i adaptar els seus temes, Alexandre Galí i Cues d’estels.
Los nombres de los empleados en la música y la música y la música se convierten en una buena amiga y una buena compañía en el mundo y en el tiempo.The idea to escort music fora dels usual àmbits à l’Antiguitat: religious celebrations, festes populars i els espais reservats to the noble and the owners of great fortunes, is going introduint cap the end of l’edat mitja i els principis of the renaixement . In aquests espais, per raons lògiques the original idea was not fer-hi concerts nor òperes, per tant is going to anar adapting to measure that the demand is going to anar increant.
Aquest proces s’ha detingut ja that at every time s’han anat produint tota mena de canvis so stylisticas com de públic, i això to convertit l’audició in molts cassos in an excuse per a altres activitats de tots tipus: discoteques com to social center of grups determinats per the tendències of the moment, music of fonts of great magatzems, music of fonts per a qualsevol thing etc.
For the meva proposta goes in contraction direction, a espai tancat però ampli, with an acoustic bona and of dimensions not excessively great, and for a cert return to the concept of music of the camera.
The best music is the fusion of quatres grans corrents musicals: jazz amb les seves extensions, a) blues, b) rock, c) funk. The flamenc adaptat i barrejat amb els meus temes però always respect the compás of each “stick”, a) soleá, b) bulería, c) fandango. The raga, studied with the master Shyam Sunder i practiced with the climber Jordi Rallo, who has col·laborat des dels inicis d’aquestes gravacions i d’abans, tant in the raga temes and in practically totes the fish that I gravat, finally the music of the camera, adapted to a totally personal concept.
The musics that have col·laborat in the gravació d’aquests discs are: Jordi Rallo with the tables and percussions of tot tipus, Maurici Villavecchia with the musical assessorament in general, (harmonitzacions, contrapunt, arranjaments i producció), and with the piano, l’accordió i el teclat, Montserrat Soler with the cross flute, Jorge Sarraute and Eduard Altaba, with the contrabaix and el baix elèctric, Quico Samsó with the drums, Liba Villavecchia with the tenor and alt saxophones, Shyam Sunder with the bansuri , (Indian bamboo flute), the composition and direction of the Raga Bhimpal·lassi, Quim Ollé with the bansuri and the cross flute in C, Mariela Redondo with the veu i el teclat, Pau Soler with the classical guitar, Manel Joseph amb les seves veus, the seu charisma i la seva simpatia, i finally a record for l’amic i great music that will be Roger Blàvia that will col·laborar amb el cajón, les palmes i percussions variades, and the irish bodhrán .
Also a special thanks to meu germà Toti Soler for giving me permission to rent and adapt the themes, Alexandre Galí and Cues d’estels.
Per tant només em is desitjar-vos a feliç audition and the designation that this music is converteixi in a bona friend and a bona companyia in the vostre espai i the vostre temps.
- CATEGORY World Music
- TAGS