Description
“De sota els pins”,el debut de Pares,és un disc que transita de forma natural entre la cançó d’autor i el folk èpic amb tocs de psicodèlia,on l’ensamblatge de les diferents veus arrodoneixen uns ambients acuradament delicats i melancòlics.
En l’escolta de cada cançó es pot percebre la flaire d’un procés artesanal,gravat en el refugi de Mi Casa Teléfono Records utilitzant exclusivament l’energia solar,i amb la participació directa de diferents músics de l’òrbita de David Espinola.
L’autor ha construït a “De sota els Pins” un imaginari propi a partir d’estructures narratives poc convencionals,allunyant-se de l’estructura del pop i el folk més comercial. De cançons com “Mentre escriguis contes” ,“Illa malDiva” o “L’iceberg” se’n desprèn un clar esperit juganer i experimentador,on la banda ens mostra tota la seva força vocal i voracitat instrumental.
En canvi cançons com “Sense fer fum”,”Tant…”“Passen els núvols”o “De sota els pins” ens remeten a un exercici introspectiu,ritmes reposats on s’extrema la personalitat pròpia de la veu de David Espinola,i la poètica visual de les seves lletres. El disc incorpora també una revisió adaptada al català de la cançó “Society” de Jerry Hannan,que es va popularitzar arran de la versió que Eddie Vedder va fer per al film de Sean Penn,Into the Wild. L’àlbum es tanca amb “Bressol de cançó”,un cançó de bressol instrumental amb ànima de música celta que Espinola ha escrit per al seu primer fill.“De sota els pins”,debut de Pares, es un álbum que transita de forma natural entre la canción de autor y el folk épico con toques de psicodelia, dónde el ensamblaje de las diferentes voces redondean unes ambientes acuradamente delicados y melancólicos.
En la escucha de cada canción se puede percibir el aroma de un proceso de artesanal, grabado en el refugio de Mi Casa Teléfono Records, utilizando exclusivamente energía solar, i con la participación de diferentes músicos de la órbita de David Espinola.
El autor ha construido en “De sota els pins” un imaginario propio a partir de estructuras narrativas poco convencionales, alejándose de la estructura pop y folk mas comercial. De canciones como “Mentre escriguis contes”,”Illa malDiva” o “L’iceberg” se desprende un claro espírito juguetón y expermintador, donde la banda nos muestra toda su fuerza vocal y voracidad instrumental.
En cambio canciones como “Sense fer fum”,”Tant…”,”Passen els núvols” o “De sota els pins” nos remeten a un ejercicio introspectivo, ritmos reposados en los que se extrema la personalidad propia de la voz de David Espinola y la poética visual de sus letras. El disco incorpora también una versión adaptada al catalán de la canción “Society” de Jerry Hannan,que se popularizó a partir de la versión que Eddie Vedder hizo para el film de Sean Penn,Into the Wild. El álbum se cierra con “Bressol de cançó”,una canción de cuna instrumental con alma de música celta que Espinola ha escrito para su primer hijo.“De Sota els Pins”, Pares discographic dayview, it is an album that hops gracefully between the singer-songwriter genre and american epic folk style with a dash of psychedelia, where the assembly of different voices carefully rounds atmospheres of delicate melancholy.
In the audition of every song you can perceive the flair of an artisan recording process. Recorded in the shelter of Mi Casa Telefono Records using only solar energy with the work of different musicians that have collaborated with Espinola throughout the years.
The author has built its own imagery for “De Sota Els Pins, focused on unconventional narrative structures, shying away from the pop and folk radio blueprint. In songs like “Mentre escriguis contes” ,“Illa malDiva” or “L’iceberg” you can feel a clearly experimental and playful spirit, and the band shows us all its vocal strength and voracious instrumentation.
On the other hand “Sense fer fum”, ”Tant…”, “Passen els núvols” or “De sota els pins” take us to more introspective rhythms where the weight of the song is focused on the very personal voice of David Espinola and the visual poetry of his lyrics. The disc also includes a Catalan cover of the tune “Society” by Jerry Hannan, that rose to popularity following Eddie Vedder’s adaptation of the song, recorded for the film, Into the Wild by Sean Pann. The album closes with “Bressol de Cançó,” an instrumental lullaby based on Celtic music, that Spinola has written for his firstborn child.